vorige

case

‘Flexibele en schaalbare telefonie’

Door de snelle groei was Apotheek A15 in Gorinchem op zoek naar een moderne telefooncentrale, die eenvoudig valt uit te breiden.

Apotheek A15 in het kort

 

Het Erasmus Medisch Centrum nam bijna acht jaar geleden het initiatief tot het oprichten van Apotheek A15. Een state-of- the-art GMP bereidingsapotheek, gevestigd in Gorinchem langs de A15. De ziekenhuisapotheek is een samenwerkingsverband tussen het Erasmus MC, het Universitair Medisch Centrum Groningen, het Radboud UMC en het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Het is een apotheek zonder winstoogmerk, waar ook niet-standaard medicijnen, waar weinig vraag naar is, worden gemaakt. De apotheek levert ook medicijnen aan andere ziekenhuizen. De afgelopen jaren is Apotheek A15 flink gegroeid.

Tredion-Apotheek-A15

Vraag naar moderne telefonie-omgeving

Yvonne de Jong is ICT-coördinator bij Apotheek A15 en heeft de groei zelf meegemaakt. “Toen ik hier een paar jaar geleden kwam werken, waren we met dertig medewerkers. Inmiddels zijn dat er bijna negentig!” De enorme groei is ook de reden dat Apotheek A15 bij Tredion aanklopte. “Wij maakten gebruik van een ‘traditionele’ telefooncentrale. Uitbreiding was erg lastig, waardoor we op zoek zijn gegaan naar een moderne oplossing. We hadden al eens contact gehad met Tredion”, vervolgt Yvonne. “En hier in Gorinchem kom je de naam bovendien geregeld tegen!” Roy de Bruijn heeft als adviseur vanuit Tredion de wensen van Apotheek A15 in kaart gebracht. “Yvonne gaf aan dat ze vastzaten in hun telefonie-omgeving. De centrale was verouderd en bleek niet uit te breiden met meer fysieke telefoontoestellen. Apotheek A15 bleef groeien, ook met een fysieke uitbreiding door aanbouw aan hun pand.”

Telefonie uit de cloud als oplossing

Yvonne: “Alle vaste toestellen zijn vernieuwd, het draadloze systeem is vervangen en er zijn DECT-ontvangers opgehangen. Ook voor de kantoren en het grote, nieuwe magazijn in de aanbouw is de telefonie verzorgd. Die aanbouw was dan ook de concrete aanleiding om deze vraag bij Tredion neer te leggen.” Roy vervolgt: “Vooruitlopend op de oplevering van de aanbouw, hebben wij de nieuwe telefonie-omgeving ingericht.” Yvonne: “We kunnen nu makkelijker uitbreiden, terwijl de veranderingen overzichtelijk waren. De gebruikers konden wennen aan het nieuwe systeem. De huidige oplossing is telefonie uit de cloud. Het is flexibel en schaalbaar, niet gebonden aan een maximaal aantal telefoontoestellen.” Roy vult aan: “Telefonie uit de cloud heeft meer voordelen: gebruikers kunnen bijvoorbeeld eenvoudiger op andere locaties werken.” Yvonne: “Dit nieuwe systeem is minder gevoelig voor storingen, we hebben een hogere bereikbaarheid.”

Contact verloopt soepel

Yvonne: “De dienstverlening van Tredion bevalt prima, het is fijn samenwerken. Aanvankelijk met Roy en nu met de mensen van telefonie. Het is fijn dat ze om de hoek zitten, zodat ze in het uitzonderlijke geval van storing snel op locatie kunnen zijn. We zijn blij dat we nu makkelijker kunnen uitbreiden! Het contact verloopt soepel: vlot en duidelijk. Als coördinator gaan eventuele helpdeskmeldingen via mij. Dat komt niet vaak voor. Onze keuze voor Tredion was deels gebaseerd op naamsbekendheid. In de praktijk blijkt dat we gemakkelijk terecht kunnen en dat we een keuze voor de toekomst hebben gemaakt: een keuze voor Next Level!”

Meer over Next Level

 

Tredion-Apotheek-A15

Meer cases

Wij werken o.a. samen met deze partners: