Specifieke oplossing
Met vaste mobiel integratie bekijken we samen met jou de wensen. Welke rollen hebben de medewerkers? Hoe moeten we ze faciliteren en wat hebben ze nodig om hun werk goed te doen? Aan de hand daarvan bepalen we persoonsspecifiek wat de beste oplossing is in de betreffende situatie.
Met de vaste mobiel integratie heb je een mobiele telefoon en ben je verder nergens van afhankelijk. Je bent goed bereikbaar voor klanten, belt uit met het vaste nummer van het bedrijf én je kan intern bellen met collega’s.
Zakelijke telecom via Tredion
Bij Tredion kunnen we een vaste mobiel integratie gemakkelijk instellen. En dat allemaal voor een relatief kleine investering. Om de vaste mobiel integratie gereed te maken, doorlopen wij een aantal stappen.
Van tevoren maken we een plan waarbij we kijken welke medewerker welke telefonieoplossing nodig heeft. Wat voor gebruikers kent de onderneming? Wie heeft vaste telefonie nodig, wie mobiele telefonie en wie beide? We kijken hierbij vooral welke middelen per persoon nodig zijn om het werk goed uit te kunnen voeren.
Vervolgens nemen we de mobiele abonnementen over van de huidige provider en zorgen we ervoor dat zowel de vaste als de mobiele telefonie bij ons op het platform zitten. Dit is nodig om de integratie te kunnen maken. Wanneer dat voor elkaar is, is het gemakkelijk: we zetten het vinkje van de vaste mobiel integratie aan en het is actief!
Het enige wat we nog voor jou moeten doen is het 06-nummer instellen waarmee de koppeling gemaakt moet worden en er moet een app worden geïnstalleerd op de mobiele telefoon. Deze app zorgt ervoor dat jij bereikbaar bent op de momenten dat het nodig is of dat jij dat wil en hiermee bel jij netjes uit met het telefoonnummer van het bedrijf.
Wanneer de integratie eenmaal werkt, kun je in één portaal zowel je vaste als je mobiele telefonie raadplegen. Denk hierbij aan het verbruik, voicemailberichten en het blokkeren van een simkaart bij diefstal. Ook kun je hierin je vaste telefonie aanpassen, zoals het aanpassen van het bandje dat men te horen krijgt wanneer het bedrijf gesloten is. Kom je er niet aan uit om iets zelf aan te passen of te raadplegen? Onze helpdesk helpt je graag! Dit is bij ons altijd inbegrepen in de overeenkomst.
Wat levert deze vorm van telecom op?
Juist omdat het zo gemakkelijk is, is een vaste mobiel integratie in veel gevallen dé oplossing in telefonie voor bedrijven. Vaste mobiel integratie levert het volgende op:
1. Gemak
Met vaste mobiel integratie kun je zakelijke én privé communicatie afhandelen op dezelfde telefoon. Voor klanten ben je bereikbaar op het vaste nummer van het bedrijf. En het ideale daarvan is dat je bijvoorbeeld om 17.00 of 17.30 uur een bandje in kunt stellen dat het bedrijf gesloten is. Ook kun je uiteraard aangeven dat je niet beschikbaar bent, wanneer je een vrije dag hebt of op vakantie bent.
Iemand die jou privé belt krijgt dit bandje uiteraard niet. Op die manier kun je je mobiele telefoon ook zakelijk gebruiken, zonder dat alles in elkaar overloopt. De bereikbaarheid wat betreft de zakelijke telefonie ligt helemaal in jouw handen.
2. Professionaliteit
Doordat jouw medewerkers op deze manier bellen, bellen ze uit met het vaste nummer van de zaak. Dit bevordert de professionaliteit naar klanten en andere externen toe, omdat iedereen met hetzelfde nummer belt.
3. Regie over communicatie met klanten
Wanneer één van jouw medewerkers belt met zijn of haar eigen 06-nummer, heb je geen inzicht in de communicatiestromen met klanten. Dit kan vervelend zijn, zeker wanneer diegene uit dienst treedt. Met vaste mobiel integratie voorkom je dat je geen controle hebt over de communicatiestromen met klanten. Kortom, je houdt meer regie over de communicatie met je klanten.