Adoptie

Adoptietraject

Haal jij écht alles uit je ICT-omgeving of laat je kansen liggen? Ontdek het met ons 6-stappen adoptietraject!

afspraak maken Contact

Next Level ICT-omgeving

Wanneer je als organisatie overstapt op een nieuwe ICT-omgeving, is het ontzettend belangrijk dat alle medewerkers hier achter staan. Iedereen moet er immers mee gaan werken. Dat is de reden dat wij werken met een adoptietraject, waarin we IT-advies geven over de meest passende omgeving en hoe je deze slim kunt gebruiken.

ICT-advies van Tredion

Waar moet je beginnen als je je ICT-omgeving gaat vernieuwen? Hoe kunnen we de overstap het beste aanpakken? Dit zijn vaak de eerste vragen wanneer je aan de slag gaat met een nieuwe omgeving. Vervolgens kies je een platform. Wanneer je voor Tredion kiest, kies je automatisch voor een Microsoft platform. Waarom? Omdat dit het beste platform is in zijn soort, het is schaalbaar en het kan organisaties als enige volledig voorzien van slimme IT-oplossingen. Meer weten over onze visie op het Microsoft platform? Onze collega Tim schreef hier een blog over

Op alle vragen die opkomen bij de overstap naar een nieuwe omgeving hebben wij het antwoord. Samen met onze ervaren Microsoft 365 adoptiespecialisten ga jij aan de slag met een 6-stappenplan voor de adoptie van de nieuwe ICT-omgeving. Wij helpen je om dit op de juiste manier in te vullen. In elke stap leveren we passend advies gebaseerd op kennis en ervaring.

Betrek je medewerkers

Tijdens dit traject brengen wij structuur aan bij het inpassen van de moderne werkplek en alle oplossingen die daarbij komen kijken. Dit doen we niet alleen met het bestuur of het management. Het is juist ontzettend belangrijk om een groep medewerkers van verschillende afdelingen en functies te betrekken bij het traject. De reden hiervoor is dat ze ‘mede-eigenaar’ zijn van de nieuwe ICT-omgeving en het hierdoor sneller zullen ondersteunen, accepteren en begrijpen.

In 6 stappen naar de moderne werkplek

Zoals we aan gaven werken we in 6 stappen toe naar een moderne werkplek met de nieuwe ICT-omgeving. De te nemen stappen zijn als volgt:

Stap 1: kennismaken
Wij zetten ICT in waar het voor bedoeld is en laten daar processen op aansluiten. Daarom starten we dit proces door middel van interviews en enquêtes. Wanneer we hier voldoende inzicht in hebben, nodigen we een selecte groep medewerkers uit: de ambassadeurs. Deze groep brengt de nuance in de verzamelde informatie aan. Dit zijn vertegenwoordigers van diverse afdelingen, die alle processen beheersen. De ambassadeurs maken zich de nieuwe inrichting eigen. Zo zijn zij in staat de inrichting aan andere medewerkers uit te leggen.

Stap 2: ervaringssessie
In deze workshop nemen we de informatie uit de eerste kennismaking mee. Hoe wordt er nu gewerkt binnen de organisatie? Waar lopen medewerkers tegenaan? Waar liggen kansen? Samen gaan we kijken hoe alledaagse handelingen uitgevoerd kunnen worden aan de hand van de nieuwe tools. Wat is er allemaal mogelijk? Dat ontdek je tijdens deze workshop!

Stap 3: inrichting & werkafspraken
Tijdens de ervaringssessie hebben de ambassadeurs een beeld gekregen van de mogelijkheden van Microsoft 365. We kijken hoe de nieuwe omgeving ingericht kan worden en welke tools gebruikt gaan worden. Aan de hand van een spel stellen we vragen aan de ambassadeurs. Vanuit deze interactieve opzet komen de werkafspraken op papier.

Stap 4: testomgeving evalueren
De ambassadeurs hebben huiswerk meegekregen en hebben twee weken de tijd gehad om de testomgeving te gebruiken. De testomgeving evalueren we. Wat gaat goed en wat kunnen we verbeteren? Door de testomgeving intensief te testen, krijgen de ambassadeurs en de testers een goed beeld van de nieuwe omgeving en kunnen ze alvast draagvlak creëren bij andere eindgebruikers.

Stoplicht-moment
Na stap 4 vindt een stoplicht-moment in dit traject plaats. De ambassadeurs hebben de testomgeving twee weken lang getest. We bespreken de voortgang, evalueren het traject en kijken of de gestelde doelen haalbaar zijn. Zijn er aanpassingen nodig? Zijn er risico’s die moeten worden aangepakt? Wanneer bij dit stoplicht-moment is stilgestaan en eventuele aanpassingen zijn doorgevoerd, gaan we verder naar stap 5.

Stap 5: scenario’s
De vastgestelde scenario’s werken we uit aan de hand van werkafspraken. Met deze afspraken zorgen we ervoor dat de medewerkers de vastgestelde workflow niet uit het oog verliezen in de praktijk. Zo maken we voor alle gebruikers duidelijk hoe ze moeten handelen in bepaalde situaties. Daartegenover staat dat iedereen van elkaar weet wat verwacht kan worden wanneer iedereen zich aan de gemaakte afspraken houdt. Bijvoorbeeld hoe data opgeslagen en gedeeld moet worden.

Stap 6: trainen, kennen en kunnen
Een training is essentieel wanneer een nieuwe werkwijze gehanteerd gaat worden. Alleen een klassikale training is echter niet voldoende, hoe goed de training ook is. Waar we bij Tredion voor kiezen is een trainingscyclus. Omdat elke organisatie verschillend is, passen we de trainingen hierop aan. De één wil een uitgebreide ICT-training, de ander is snel op weg na het bekijken van een aantal instructievideo’s.

Ben je benieuwd geworden en wil je meer weten over ons? Download de whitepaper hieronder over het 6-stappenplan of neem contact op. We helpen je graag verder!

Het langdurige effect van adoptie

Download deze whitepaper en ontvang onze nieuwsbrief.

Next Level cases

Hier zijn wij trots op:

Wat klanten over ons zeggen:

IT moet ten dienste staan aan onze praktijk. Het moet mogelijkheden creëren om kwaliteit en efficiëntie te optimaliseren. Twee kernwaarden zijn daarbij van groot belang: veiligheid en betrouwbaarheid. Tredion is een betrokken partner die aantoont de hoge verwachtingen in ondersteuning waar te maken.
Peter van der Westerlaken | Hertoghs Advocaten
Na een zorgvuldige leveranciersselectie stak Tredion er met ‘kop en schouders’ bovenuit. Tredion had het beste verhaal, het best gefaseerde plan én een duidelijke prijs. De praktijk heeft die indruk alleen maar bevestigd: de implementatie van de nieuwe werkwijze werd vlot volgens plan gerealiseerd.
Hans van Willegen | B&T
Het grootste compliment is misschien wel dat onze medewerkers zich serieus genomen voelen door de mensen van Tredion! Er wordt geen drempel ervaren, omdat ze altijd terecht kunnen en altijd goed worden geholpen.
Linda Haak | Dichtbij Kinderopvang
We zijn al meer dan 10 jaar klant van Tredion. In die tijd zijn we hard gegroeid en zijn onze eisen veranderd. Tredion heeft hier altijd goed in meegedacht. Wij willen onze droom waarmaken en vrijuit kunnen ondernemen.
Rudy Palit | BOBA Autismegroep
Tredion heeft de aansluitingen verzorgd tijdens onze digitale verhuizing en alles werkt perfect. Het zijn fijne mensen om mee samen te werken. Jan van Wijgerden, Roy de Bruijn, en de monteurs ook. Ze denken altijd in oplossingen, dat is nu ook weer gebleken!
Peter Vet | All-Om
Tredion zorgt ervoor dat er op elke veerboot goede, gebruiksvriendelijke en veilige WiFi beschikbaar is. Het is fijn om ze over de vloer te hebben. Ze zijn altijd enthousiast en je merkt dat ze er veel verstand van hebben.
Johan Hania | RiveerRiveer
Het is fijn dat Tredion meedenkt om ons werkproces te verbeteren. Bovendien filteren ze voor ons alle mogelijke oplossingen en bepalen we samen welke technieken voor ons van waarde zijn. Zo kunnen we als bedrijf het verschil maken ten opzichte van de concurrentie.
Joep van den Broeke | Ciparo
De kracht van Tredion is dat problemen altijd snel worden opgelost. De mensen op de helpdesk zijn luisterend ingesteld: ze zijn geduldig en begripvol. Onze medewerkers hebben zelf contact met de helpdesk: hoe directer, hoe eerder opgelost!
Kees van Willigen | Munio
Tredion is een partner die meedenkt met onze ICT. Ze zijn een sparringpartner, maar geven ook antwoord op specifieke vragen. Ze schakelen goed tussen onze verschillende bedrijven, met verschillende vragen. Omdat ze goed blijven communiceren komen ze altijd met een oplossing.
Michel Deelen | I.D.E.A. Nederland/Energievolutie
Tredion reageert snel en kundig wanneer er zich problemen voordoen. Ongeacht ‘kantoortijden’! Ze zijn flexibel en ze denken mee op strategisch ICT-niveau. Daarnaast informeren ze ons voortdurend over ontwikkelingen op ICT-gebied die voor ons van toepassing kunnen zijn.
Mark Versteegh | MVIE Audiovisuele Techniek
Tredion is met ons een partnership aangegaan! De gedrevenheid, het enthousiasme en de continue bereidheid om met ons mee te denken is onderscheidend. Onze uitdagingen zijn hun uitdagingen.
Edward van der Meijden | Cantrijn