vorige

Server vervangen voor moderne werkplek
case

Server vervangen voor moderne werkplek

H&B Grondstoffen staat aan uw basis! Als vertegenwoordiger van minerale bouwgrondstoffen bedienen zij veel verschillende branches.

H&B Grondstoffen in het kort

Onze klant: H&B GrondstoffenH&B Grondstoffen is een dynamisch handelsbedrijf uit Krimpen aan den IJssel. Met jarenlange ervaring vertegenwoordigen zij de minerale bouwgrondstoffen van de producenten Holcim en Basalt Union – tevens moederbedrijven – in Nederland.

H&B Grondstoffen levert materiaal wat veelal verwerkt zit onder een toplaag of in een product en daarmee de basis vormt. Je ziet het dus meestal niet, maar het gebruik van de juiste materialen is zeer belangrijk voor bijvoorbeeld funderingen in natte gebieden!

Dankzij directe lijnen met de groeves, heeft H&B Grondstoffen inzicht in de kwaliteit, voorraden en logistieke mogelijkheden. Daardoor bieden zij hun klanten service, scherpe prijzen en leveringsbetrouwbaarheid. Naast hun moederbedrijven, vertegenwoordigt H&B Grondstoffen ook andere producenten van bouwstoffen en leveren zij een totaal aanbod van materialen. Het bedrijf is actief in diverse marktsegmenten, waaronder de beton- en asfaltindustrie, keramische industrie, wegenbouw, waterbouw, spoorbouw, agrarische markt, sport & recreatie en de tuinsector. H&B Grondstoffen geeft bovendien advies op maat aan hun klanten. Ze reageren snel op de veranderende eisen en wensen van de markt.

Klantcase H & B Grondstoffen

‘Overstap naar moderne werkplek is een uitdagend proces’

Brigitte Maranus is ICT-coördinator bij H&B Grondstoffen. Zij vertelt met welke vraag zij bij Tredion aanklopten. “Wij moesten in 2016 onze verouderde servers vervangen en een nieuwe leverancier vinden. Na het verbreden van onze zoektocht, kwamen we in contact met Tredion. Wij kenden hen al vanuit ons netwerk. Wij hebben ze toen uitgenodigd een aanbieding te doen.” Brigitte vervolgt: “Tredion overtuigde ons in 2016 ervan dat Azure het platform van de toekomst was om mee te werken. Azure bleek aanvankelijk geen succes voor ons, waarna Tredion een eigen cloud-omgeving voor ons inrichtte. Deze omgeving draaide op Windows Server 2012, waarvan de ondersteuning door Microsoft binnenkort stopt. Daarom hebben we in 2022 de overstap gemaakt naar de moderne werkplek met behulp van de Azure Virtual Desktop. Door deze keuze zijn we efficiënter gaan werken en zijn we beter voorbereid op toekomstige ICT-ontwikkelingen.”

‘Snel schakelen en herkenbare omgeving’

Roy de Bruijn is vanuit Tredion de vaste contactpersoon voor Brigitte. “De focus bij H&B Grondstoffen ligt vooral op de moderne werkplek, in combinatie met twee ‘oudere’ applicaties die op een virtuele Azure server draaien. Met behulp van de Azure Virtual Desktop is de overstap naar de moderne werkplek nu veel beter geregeld. Ze maken gebruik van SharePoint.” Brigitte: “Door deze cloud-omgeving kunnen we snel schakelen. De omgeving is herkenbaar voor onze medewerkers. Ze moeten nu alleen hun bestanden zoeken binnen de SharePoint omgeving. We hebben een instructiebijeenkomst gehad over het gebruik van SharePoint. De volgende stap wordt het inventariseren van de mogelijkheden die andere applicaties, zoals Teams ons te bieden hebben.”

Brigitte: “Wij hebben zestien gebruikers, die voornamelijk voor kantoorwerk gebruik maken van het systeem. Daarnaast hebben we twee weegbruggen die zijn gekoppeld aan het netwerk. De data van de wegingen worden verwerkt en het finetunen van dit programma had nog wat voeten in de aarde. Tredion heeft dat in samenwerking met de leverancier goed opgelost. Naast onze ICT-omgeving verzorgt Tredion ook onze telefonie.”

‘Altijd snelle reactie’

“Mijn rol bestaat uit coördineren”, vertelt Brigitte. “Zorgen dat het systeem goed blijft draaien en mijn collega’s ondersteunen bij hun ICT-vragen. In principe ben ik de enige die in contact staat met de helpdesk van Tredion: zo kan ik de vragen filteren.”

“Ik vind de dienstverlening van Tredion goed! Ze reageren altijd snel. Ik bel alleen wanneer ik hen direct nodig heb, anders mail ik. Het meeste contact verloopt via de helpdesk: Roy benader ik alleen wanneer er een ingewikkeld probleem speelt. Maar dat gebeurt niet heel vaak! Jaarlijks heb ik met Roy een gesprek over nieuwe ontwikkelingen. Er zijn wat dat betreft zoveel mogelijkheden: Roy geeft eigenlijk altijd reëel advies. Ook daarin is Tredion Next Level!”

Wil jij de stap naar Next Level ICT maken? Neem dan contact met ons op of plan een afspraak. Wij helpen je graag met jouw ICT-oplossingen!

Plan een afspraak

Klantcase H & B Grondstoffen 2

Meer cases

Wij werken o.a. samen met deze partners: