case

Focus op privacy en security

Passend onderwijs voor álle leerlingen: onder meer met onze ICT-ondersteuning maakt Munio het mogelijk!

Munio in het kort

Munio logoMunio staat voor passend onderwijs voor alle leerlingen en zet zich met deskundigheid en passie in voor maatwerk en oplossingen. Het is een samenwerkingsverband van diverse scholen in het voortgezet onderwijs in de regio Alblasserwaard, Vijfheerenlanden en het Land van Heusden en Altena.

Munio zet zich in voor maatwerk en zoekt altijd naar passende oplossingen voor leerlingen. De organisatie beschikt over verschillende specialisten, waaronder orthopedagogen, psychologen en ambulant begeleiders. Zij ondersteunen scholen, leerlingen en ouders. Daarnaast heeft Munio een orthopedagogisch didactisch centrum, genaamd Munio Onderwijs, opgericht. Hier kunnen leerlingen tijdelijk onderwijs buiten school volgen voordat ze terugkeren naar regulier onderwijs of een vervolgstap maken. Munio is actief op zo’n twintig scholen in de regio en heeft dertig medewerkers die zowel op kantoor als op locatie én thuis werken.

‘Digitale mobiliteit én veiligheid’

Kees van Willigen is ambulant begeleider bij Munio en hij coördineert de ICT. “Veiligheid en mobiliteit zijn voor ons het belangrijkste op digitaal gebied”, vertelt Kees. “Onze medewerkers zijn voortdurend op pad en werken op verschillende locaties. Daarnaast behandelen wij zeer privacygevoelige informatie.” Hij vervolgt: “De digitalisering in het onderwijs is gegroeid. Parallel daaraan is onze behoefte aan ICT meegegroeid.

Toen ik in 2014 begon bij Munio, werkten we nog met desktopcomputers. Dat was weinig praktisch. Er was dringend behoefte aan laptops. Bovendien wilden we data digitaal opslaan: aanvankelijk lokaal, later op usb-sticks en tegenwoordig in de cloud. De Algemene verordening gegevensbescherming – AVG – en cybercrime hebben voor veel veranderingen gezorgd. Ik kende Jan van Wijgerden en Tredion al langer. In combinatie met mijn interesse voor ICT en als eindverantwoordelijke voor AVG, heb ik Tredion bij mijn start in deze organisatie in 2014 direct geïntroduceerd.

‘Er is altijd iemand met een antwoord’

Roy de Bruijn is de adviseur van Tredion met wie Kees te maken heeft. Hij bevestigt: “De focus bij Munio ligt op de moderne werkplek en op privacy en security.” De organisatie streeft naar digitale mobiliteit en gebruikt daarvoor Surface laptops met touchscreen die altijd en overal werken. Kees: “We zijn steeds mobieler geworden en we slaan data op in de cloud. Op basis van de adviezen van Tredion hebben we mooie stappen gezet om AVG-proof te zijn. Zij nemen daarin hun verantwoordelijkheid.

Verder hebben we goed contact met de helpdesk: bijvoorbeeld wanneer we vragen hebben over de opslag of e-mail. Tredion heeft op allerlei vlakken medewerkers met specifieke kennis. Er is altijd iemand met een antwoord! Bijvoorbeeld bij een inhoudelijke vraag over Teams. Zij lossen eventuele problemen op, ongeacht de locatie. Het is een kwestie van op afstand overnemen door de helpdeskmedewerker.”

‘Het ontlast mij enorm’

“De kracht van Tredion is dat problemen altijd snel worden opgelost”, besluit Kees. “Ze zijn heel erg klantgericht. In de afgelopen jaren hebben wij niet meegemaakt dat een medewerker niet kon werken wegens software problemen. Wanneer een apparaat écht kapot is, ligt reserveapparatuur klaar. Onze medewerkers kunnen altijd door!

De mensen op de helpdesk zijn luisterend ingesteld: ze zijn geduldig en begripvol. Onze medewerkers hebben zelf contact met de helpdesk: hoe directer, hoe eerder opgelost! Op afstand heb ik er vat en controle op, maar Tredion ontlast mij enorm. Wat betreft de veiligheid: onze gegevens zijn onder begeleiding van Tredion veilig opgeslagen. Mochten daar problemen zijn, worden ze direct geconstateerd door Tredion. Dat zijn belangrijke zaken, daar hebben we de ondersteuning van een externe partij voor nodig. Wij willen risico’s zoveel mogelijk uitsluiten. Daarom kopen we Next Level zekerheid en veiligheid in!”

Ook Next Level ICT?

Ben jij op zoek naar veilige en mobiele ICT-oplossingen? Neem dan contact met ons op of plan een afspraak. Wij helpen je graag met Next Level ICT!

Plan een afspraak

 

Klantcase Munio 3

Meer cases