‘Ze blinken uit in responsiviteit’
case

‘Ze blinken uit in responsiviteit’

Van Traa Advocaten bedient nationale en internationale cliënten, zoals handelshuizen, transport- en overslagbedrijven en financiële dienstverleners.

Van Traa in het kort

Van Traa Advocaten uit Rotterdam bestaat 125 jaar. Het advocatenkantoor is wereldwijd toonaangevend op het gebied van transport & logistiek, internationale handel en verzekeringen & aansprakelijkheid. Het betreft vaak grote en complexe zaken waar veel geld mee gemoeid is.

Het kantoor investeert in specialistische kennis van hoog niveau en telt zo’n vijfendertig advocaten. De advocaten nemen cliënten aan de hand, hun omgang is prettig en laagdrempelig. Zij koesteren duurzame relaties, met wie zij sparren over grote zaken.

Hecht bolwerk

Van Traa Advocaten is een hooggespecialiseerd kantoor waar de cliënt centraal staat. “Wij schenken veel aandacht aan de menselijke maat en investeren in het individu. Dat uit zich onder meer in het duurzaam en goed opleiden van medewerkers. Ons team is maatwerk!” aldus Willem Jan Makkinga, directeur en eindbeslisser op het gebied van ICT.

Klassiek georiënteerde sector

“De advocatuur is de laatste jaren nadrukkelijk in beweging”, stelt Willem Jan. “In deze klassiek georiënteerde sector werd tot voor kort nog veel ‘op papier’ gewerkt. Digitalisering is één van de belangrijkste factoren die onze werkzaamheden en advisering ingrijpend gaat veranderen. Er is sprake van een consolidatiemarkt gekenmerkt door fusies, overnames en schaalvergroting.”

Willem Jan vervolgt: “Een jaar of vijf geleden hebben wij onze ICT-behoefte vanuit een langetermijnstrategisch oogpunt geanalyseerd. Daaruit kwam naar voren dat we op zoek waren naar een andere vorm van ICT-dienstverlening. Behalve digitale werkprocessen, zijn ook security-maatregelen heel belangrijk in onze branche.” Van Traa Advocaten oriënteerde zich zorgvuldig op de markt en kwam in contact met Tredion. “In de gesprekken die we voerden was direct sprake van een klik. Inhoudelijk bleek vooral hun voorsprong op het vlak van consultancy.”

Antwoorden op kernvragen

Marc van Erp is vanuit Tredion contactpersoon voor Van Traa Advocaten. “Van Traa was op zoek naar een partij die hen zou begeleiden bij de migratie van de private cloud naar de cloud.” Willem Jan: “Wij wilden antwoorden op onze kernvragen én begeleiding en advisering. Tredion bleek de partner die begrijpt wat komt kijken bij een digitale transitie in de advocatuur!”

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Ontwikkelingen gaan snel

De samenwerking heeft ertoe geleid dat Van Traa Advocaten in 2022 is overgestapt naar een nieuwe softwareomgeving, onder andere voor datamanagement. Daarvoor werken ze samen met Epona, een businesspartner van Tredion. Epona begeleidt advocatenkantoren bij verandertrajecten en levert producten die het werkproces van de juridische professional vergemakkelijken. De kracht van Epona ligt vooral in de naadloze integratie met Microsoft-producten. Willem Jan: “Dat was een grote verandering voor onze organisatie. Vervolgens zijn we ook overgeschakeld naar bijpassende hardware, waaronder de flexibele werkplekken. Ook op het gebied van cybersecurity gaan de ontwikkelingen nu heel snel.”

Borgen van beveiliging

Willem Jan vervolgt: “Het vastleggen en borgen van de wijze waarop onze systemen en data beveiligd zijn is een belangrijke stap die past binnen het professionaliserings-proces. Dat is nu van ‘A tot Z’ in een ICT-securitybeleidsplan beschreven. Van Traa Advocaten maakt daarnaast gebruik van het Security Operations Center (SOC). De veiligheid van de ICT-omgeving wordt met het SOC 24/7 gemonitord. Daardoor worden afwijkingen vroegtijdig gesignaleerd.

Lerende houding

Willem Jan: “Klantevredenheid, zowel intern als extern, is voor ons het belangrijkste argument om grote ICT-investeringen te kunnen verantwoorden. Werken aan klanttevredenheid is voor ons een continue proces. Tredion begrijpt dat en staat open voor feedback. Zij hebben een lerende houding en pakken verbeterpunten moeiteloos op. Ze behalen een hoge tevredenheidsscore onder onze medewerkers! Daarin vallen ze op door hun snelheid, oplossingsgerichtheid en communicatie. Dat geldt zowel voor de helpdesk als de backoffice. Het contact met hun medewerkers verloopt op dezelfde manier. Dat is open, communicatief en responsief. Dat verwachten wij en dat maken ze waar!”

Vertaalslag naar advocatuur

“Tijdens kwartaalgesprekken blikken we terug en kijken we vooruit. We gaan in gesprek met Tredion over trends en ontwikkelingen en bepalen samen hoe we die behoeftes invullen. Op dit moment is dat bijvoorbeeld de ontwikkeling in AI. Tredion is goed in staat in te schatten wat de betekenis van die ontwikkelingen is en maakt de vertaalslag naar de advocatuur en een kantoor van onze omvang. Ze denken mee en leveren maatwerk!”

Willem Jan, tot slot: “Responsiviteit zit in hun DNA. Dat vind ik knap in deze markt. In plaats van ‘volgen’ leveren ze extra én precies wat wij zoeken. In hun gedrag zijn ze nuchter en duidelijk.”

Ook Next Level ICT?

Ben jij op zoek naar veilige en mobiele ICT-oplossingen? Neem dan contact met ons op of plan een afspraak. Wij helpen je graag met Next Level ICT!

Plan een afspraak

Meer cases

Wij werken o.a. samen met deze partners: