‘Bereikbaarheid is van levensbelang’
case

‘Bereikbaarheid is van levensbelang’

Voor een huisarts is bereikbaarheid erg belangrijk: onder meer daarvoor maakt Huisartsenpraktijk Dalempoort gebruik van onze ICT-diensten.

Huisartsenpraktijk Dalempoort in het kort

Huisartsenpraktijk DalempoortDe echtgenote van Peter Carroll heeft als zelfstandig huisarts in 2014 Huisartsenpraktijk Dalempoort in Gorinchem overgenomen. Peter heeft zich van het begin af aan onder meer ontfermt over de ICT van de praktijk. Inmiddels is de praktijk doorgegroeid naar negen medewerkers: het verzorgen van de ICT nam Peter te veel tijd in beslag. Huisartsenpraktijk Dalempoort is daarom op zoek gegaan naar een partij die de begeleiding op dat vlak volledig uit handen kon nemen.

Klantcase Huisartsenpraktijk Dalempoort

Behoefte aan advies en dagelijkse ‘zorg’

Peter: “Naast het verzorgen van het dagelijkse ICT-beheer, had ik ook behoefte aan advies. Bijvoorbeeld over een eigen server, een netwerkupgrade en over VoIP-bellen. Daarover heb ik herhaaldelijk contact gehad met Roy de Bruijn van Tredion. Zijn reactie op mijn vragen was altijd heel direct! Daarom heb ik Tredion gevraagd heel ons ICT-landschap onder de loep te nemen. Op basis van die analyse is de benodigde hardware vervangen. De internettoegang voor heel de praktijk is nu goed voorzien. Bovendien hebben zij geadviseerd geen eigen server aan te schaffen.” Roy: “Het aantal bestanden waar de praktijk gebruik van maakt, is daarvoor te klein.”

De spoedlijn is altijd bereikbaar

“Voor een huisartsenpraktijk is bereikbaarheid het allerbelangrijkste”, vervolgt Peter. “Die verantwoordelijkheid weegt heel zwaar: onze spoedlijn moet altíj́d bereikbaar zijn! Met behulp van Tredion is dit goed geregeld. Ook wanneer het internet of de vaste lijn wegvallen. De spoedlijn wordt dan direct naar een mobiele telefoon doorgeschakeld. Dit geeft ons een groot gevoel van zekerheid.”

Peter: “Ook op het gebied van veiligheid hebben we met dank aan Tredion een grote stap gezet. Ons Elektronisch Patiënten Dossier – EPD – is nu beveiligd met authenticatie. Zo is inloggen alleen mogelijk met de juiste pasjes. Deze veiligheidsupgrade hebben we doorgetrokken naar al onze inlogmogelijkheden, door middel van Multi Factor Identificatie.”

“Wij hebben Microsoft 365, maar door de verplichte koppeling met het Huisartsen Informatie Systeem, maken we bijvoorbeeld nauwelijks gebruik van e-mail, Teams of SharePoint. Communicatie tussen de praktijk en specialisten of apotheken verloopt uitsluitend via het Huisartsen Informatie Systeem. Wat dat betreft weet Tredion precies wat onze behoeften zijn en leveren zij maatwerk.”

Complete ICT-dienstverlener

Dat brengt Peter tot zijn ervaring met de dienstverlening met Tredion. “Zij zorgen voor continuïteit en voortdurende verbinding met de ‘buitenwereld’. Daarnaast vervullen zij de helpdeskfunctie naar volle tevredenheid van al onze medewerkers. Op het gebied van advies richten zij zich niet alleen op de praktijk, maar onderhouden zij ook contacten met externe partijen: zij spreken immers de ICT-taal. Wanneer aanpassingen aan het systeem gedaan moeten worden, plant Tredion dat altijd op momenten dat de praktijk daar geen hinder van ondervindt. Op al die manieren tillen zij onze zorgdiensten naar ‘the Next Level!’

Ook Next Level ICT?

Neem dan contact met ons op of plan direct een afspraak in. We helpen je graag verder met jouw ICT-uitdagingen!

Plan een afspraak

Klantcase Huisartsenpraktijk Dalempoort 2

 

Meer cases

Wij werken o.a. samen met deze partners: