In de cloud met serverafhankelijke software
Dennis: “Ons ICT-probleem kwam er in feite op neer dat onze oude server nodig aan vervanging toe was. Door onze gestage groei en de uitbreiding met de vestigingen in Heerenveen en later in Ridderkerk, ontstond de behoefte naar een cloud-oplossing.” Hij vervolgt: “Tredion is al sinds onze verhuizing in 2008 naar Gorinchem onze ICT-partner. Zij hadden al eens eerder een server bij ons vervangen, maar dit was een nieuwe uitdaging. Wij maken gebruik van specifieke software – Ignis – voor het inspecteren en onderhouden van blusmiddelen. Dit pakket is echter afhankelijk van een server…”
Efficiënter en mobieler werken
“De oplossing die Tredion met Azure Virtual Desktop aandroeg”, vertelt Dennis, “was precies wat wij nodig hadden! Tredion heeft ervoor gezorgd dat we Ignis via een server in de cloud ‘gewoon’ konden blijven gebruiken! Daarnaast is ons werk door het gebruik van de Azure Virtual Desktop veel efficiënter en mobieler geworden. Onze medewerkers kunnen vanaf elke locatie moeiteloos inloggen op het systeem.” Dennis: “Wij werkten al op deze manier voordat de coronamaatregelen ons allemaal dwongen om vooral thuis te werken. Wij waren al bekend met Teams en de andere voordelen van het werken met Microsoft 365. ” Roy de Bruijn is de accountmanager voor Meis Brandbeveiliging vanuit Tredion: “Behalve van alle features in Microsoft 365, maakt Meis Brandbeveiliging gebruik van een virtuele serveromgeving die gekoppeld is aan het bureaublad van de gebruikers. Zij werken dus volledig in de cloud, waarvan het grote voordeel de continue beschikbaarheid en de flexibiliteit is.”
Opschalen en meedenken over beveiliging
Dennis: “Onze wens was dat we met Ignis ook vanuit de cloud kunnen werken: daar heeft Tredion een ideale oplossing voor gevonden! Tijdens de migratie hebben ze twee aparte omgevingen naast elkaar gecreëerd. Wij konden gewoon doorwerken in de oude omgeving en overstappen naar de nieuwe omgeving in de cloud toen de migratie was afgerond. Het grootste deel van die migratie hebben ze trouwens in het weekend uitgevoerd, zodat wij er zo weinig mogelijk hinder van ondervonden.” Dennis besluit: “We zijn heel erg tevreden hoe Tredion dit proces voor ons heeft verzorgd. Ze denken mee, zeker ook op het gebied van beveiliging. Met dit systeem kunnen we ook opschalen, wanneer we verder doorgroeien: Tredion helpt ons met Next Level ICT!”
Ook Next Level ICT?
Neem dan contact met ons op of plan direct een afspraak in. We helpen je graag verder met jouw ICT-uitdagingen!
Plan een afspraak
