Webinar: slimmer samenwerken in Teams
Event

Webinar: slimmer samenwerken in Teams

Hoe kun je slimmer samenwerken in Microsoft Teams? Wij organiseren op 30 november een kosteloos webinar. Onze collega Lisa (Microsoft 365 Adoptie Specialist) maakt je in deze blog alvast warm voor het webinar over de mogelijkheden van Teams, die zoveel verder reiken dan videobellen.

Webinar: slimmer samenwerken in Teams

In het webinar leggen we uit hoe je Microsoft Teams inricht en dat het een kapstok is voor verschillende tools. Waar moet je verder aan denken wanneer je gebruikmaakt van dit communicatie- en samenwerkingsplatform?

Efficiënt online samenwerken

Veel gebruikers associëren Teams vooral met videobellen. Het thuiswerken als gevolg van de corona-periode was daarvoor de aanleiding. Maar de essentie van Teams is vooral efficiënt online samenwerken. Gericht op een visie, met name voor projecten en afdelingen én eventueel met externen. Werk je met jouw team al samen met Teams? Het blijkt dat sommige gebruikers het onder de knie hebben gekregen, maar nog vragen hebben. Anderen hebben Teams opgegeven, omdat ze het ‘niet handig vinden werken’. In mijn ogen is een algemeen gebrek aan kennis het grootste probleem. Precies daarom organiseren wij ons kosteloze webinar.

Drie belangrijke pijlers

Microsoft Teams is bij uitstek de startpagina voor je dagelijkse werk. Alles wat je nodig hebt, is altijd bij de hand. Als onderdeel van Microsoft 365, gaat Teams hand in hand met SharePoint, OneDrive en andere oplossingen. Succesvol samenwerken in Teams kent drie belangrijke pijlers:

  1. Het vormen van een team;
  2. Een vaste plek voor communicatie;
  3. Documenten centraal opslaan.

In het webinar laten we zien hoe je deze pijlers voor jouw organisatie kunt inzetten.

Antwoord op veelgestelde vragen

Veel gehoorde vragen zijn: Wat is het verschil tussen een Team en een Kanaal? Wat is de rol van SharePoint en waar komt OneDrive ineens vandaan? Allemaal onderwerpen die we tijdens het webinar aan de orde stellen. Je leert hoe je Teams gebruikt en inricht. Werkafspraken maken die inrichting compleet. Teams is bovendien een kapstok, waar je met verschillende tools kunt samenwerken. Denk aan Planner, OneNote en meer…

Beleid, security en externen

Wanneer je in je organisatie gaat samenwerken met Teams, zijn er meer punten waaraan je moet denken:

  1. Beleid en regels;
  2. Securityrisico’s afwegen tegen het gebruiksgemak;
  3. Werken met externen;
  4. Standaarden.

Ook deze onderwerpen behandelen we op 30 november! Nieuwsgierig geworden naar het efficiënt samenwerken met teams? Het webinar is al gehouden, maar als je het hebt gemist, kun je de opname hieronder bekijken. Heb je vragen? Neem gerust contact op.

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Lisa van Rijn-Knegten,
ze vertelt je er graag meer over

Microsoft 365 Adoptie Specialist

Stuur een e-mail
Lisa van Rijn-Knegten

Meer artikelen

Wij werken o.a. samen met deze partners: