vorige

Blog

Hoe creëer je de ideale vergaderruimte?

Elk nadeel heeft zijn voordeel en Raymond Verbaan legt in deze blog uit wat dat betekent voor digitaal vergaderen. Twee jaar lang had je weinig keus en nam vergaderen via Teams een enorme vlucht. Nu de balans wordt opgemaakt, is hybride werken én vergaderen de norm. Hoe ga je als ondernemer om met deze uitdaging?

Wij geven je de kans optimaal gebruik te maken van het nieuwe, hybride vergaderen. Daarin gaan we zo ver dat jouw oude, vertrouwde vergadering een nieuw jasje krijgt! Met Teams Meeting Rooms richten we ons op de hardware en de technische mogelijkheden. Je apparatuur werkt naar wens, je kan de ruimte reserveren vanuit jouw agenda en de mensen thuis voelen zich betrokken! In onze workshop over hybride vergaderen maken we duidelijk dat deze vorm van vergaderen dé oplossing voor de toekomst is.

Hybride vergaderen heeft de toekomst

Hybride vergaderen is meer dan een ‘standaard’ Teams vergadering. Een combinatie van oud en nieuw. Op kantoor maken de deelnemers bijvoorbeeld gebruik van de traditionele overlegruimte, terwijl de thuiswerkers digitaal deelnemen. Optimaal resultaat behalen uit een overleg, gaat verder dan verbale communicatie. Juist die gezichtsuitdrukking en juist die lichaamstaal is erg belangrijk voor het voeren van goed overleg.

Front Row maakt overleg compleet

Met de nieuwe Front Row oplossing in Teams komen – vanzelfsprekend – alle deelnemers duidelijk in beeld en er is bovendien een apart scherm voor het gedeelde document of de presentatie. Daarnaast is er bijvoorbeeld een ‘handopsteken-functie’ en een chatscherm. Dit is juist een toepassing die geschikt is voor een grotere groep deelnemers.

De uitgebreide mogelijkheden van hybride vergaderen

Tijdens de workshop hybride vergaderen laten we zien wat de uitgebreide mogelijkheden van Teams zijn. We bespreken de verschillende opties, zoals Front Row, het opnemen van de vergadering en zelfs de mogelijkheid de gesproken woorden per verschillend individu automatisch te laten uitschrijven. De tips die tijdens de workshop aan de orde komen, hebben betrekking op de akoestiek en de techniek.

Non-verbale communicatie als kracht van virtueel vergaderen

Zoals gezegd is onze oplossing maatwerk: dat betekent dat we vergaderruimtes inrichten met de daarvoor geschikte apparatuur. Cameraopstellingen, aan de muur gemonteerd. Separate microfoons, zodat het overleg door álle deelnemers goed gevolgd kan worden. En meerdere schermen, waardoor personen en documenten duidelijk in beeld worden gebracht. Ik adviseer deelnemers in de overlegruimte zelfs hun laptop aan te zetten: daardoor worden gezichtsuitdrukkingen duidelijker. De kracht van interactie en non-verbale communicatie is bepalend voor het succes van het nieuwe, virtuele vergaderen!

Maak jouw organisatie klaar voor het vergaderen van de toekomst! Wil je weten welke uitdagingen je tegen kan komen en hoe je die kan oplossen? Geef je dan op voor onze Discover Workshop hybride vergaderen op 30 mei 2022. Heb je naar aanleiding van deze blog nog vragen? Mail me dan gerust.

Geef je op voor de workshop hybride vergaderen

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Raymond Verbaan,
hij vertelt je er graag meer over

ICT Adviseur / Binnendienst

Stuur een e-mail

Meer artikelen

Wij werken o.a. samen met deze partners: