Maak kennis met Lisa van Rijn-Knegten,
ze vertelt je er graag meer over
Microsoft 365 Adoptie Specialist
Stuur een e-mailOrganisaties maken steeds meer gebruik van Microsoft SharePoint. In de praktijk merken we echter dat veel organisaties het platform niet optimaal benutten. In deze blog vertelt Lisa Knegten hoe je met ons webinar alles leert over samenwerken in SharePoint!
Met SharePoint kun je alle belangrijke bedrijfsinformatie delen met jouw medewerkers via één centrale plek. Je kunt SharePoint inzetten als documentenopslag. SharePoint zorgt ervoor dat je als collega’s onderling bij alle gedeelde documenten kunt. Naast SharePoint als documentenopslag kun je SharePoint ook inzetten als communicatiemiddel. Je kunt een intranet bouwen waar je informatie en nieuws kunt delen zoals relevante documenten, bedrijfssjablonen of snelkoppelingen.
Ik kom bij veel organisaties over de vloer en dan vind ik het erg leuk om te zien hoe Microsoft SharePoint bij hen is ingeburgerd. Bij elk bedrijf wordt het namelijk anders gebruikt. Bij het ene bedrijf hebben ze het over het intranet en bij de ander over de nieuwspagina of de site waar de mappen staan. Een aantal maanden geleden hoorde ik van een medewerker: ‘Goh is SharePoint van Microsoft? Ik heb altijd gedacht dat het speciaal voor ons gemaakt is’.
Die verwarring kan ik mij goed inbeelden. SharePoint is natuurlijk een kant en klare online applicatie. Maar je kan er zoveel meer mee. Het is eigenlijk een website die je naar eigen wens kan opbouwen. Dit vind ik persoonlijk geweldig, want ik kan mijn creativiteit er in kwijt. Wil jij de verjaardagen van de collega’s zien? Wil je alleen documenten opslaan? Het weerbericht zien? Websites toevoegen? Een nieuwsbericht posten? Dit alles kan in SharePoint.
Ben jij benieuwd wat er allemaal mogelijk is in SharePoint? Tijdens dit webinar neem ik je mee in beide mogelijkheden van SharePoint: als intranet en documentenopslag. Ik geef je tips & tricks om slimmer en sneller samen te werken. Denk aan widgets inzetten, labels en kolommen toevoegen aan je bestanden, eenvoudig zoeken.
Tijdens het webinar komen verschillende onderwerpen aan bod, waarvan de demo het meeste tot de verbeelding spreekt. Zo laat ik je zien hoe je eenvoudig kolommen kunt toevoegen op SharePoint. Door kolommen toe te voegen, heb je in één oogopslag overzichtelijk wat bijvoorbeeld de status is van een document. Een voorbeeld: als je werkt met offertes en je weet niet of deze verstuurd of ondertekend is Je kan dan kiezen om elke keer de offerte te openen óf je voegt een kolom toe met deze specifieke informatie. Zo hoef je het document niet te openen. Nog een ander heel groot voordeel: je kunt ook zoeken en filteren op deze kolommen.
Over ‘zoeken’ gesproken. Ik laat je in het webinar ook zien hoe jij sneller je bestanden kunt zoeken door slim de zoekbalk te gebruiken. Met de woorden AND of OR wordt het zoeken nóg makkelijker!
Het webinar is al gehouden, maar als je het hebt gemist, kun je de opname hieronder bekijken. Heb je vragen? Neem gerust contact op.
Maak kennis met Lisa van Rijn-Knegten,
ze vertelt je er graag meer over
Microsoft 365 Adoptie Specialist
Stuur een e-mail