‘Zelf aan de knoppen draaien door monitoring en klantportaal’
Blog

‘Zelf aan de knoppen draaien door monitoring en klantportaal’

Inzicht en invloed, dat is wat we bieden met monitoring en ons klantportaal. We monitoren jouw systemen, zodat jouw omgeving veilig en up-to-date is. In het klantportaal krijg je helder inzicht in je status én kun je zelf aanpassingen doorvoeren.

‘Zelf aan de knoppen draaien door monitoring en klantportaal’

Roy de Bruijn legt in deze blog het verband tussen onze ‘traditionele’ dienst monitoren en het klantportaal, wat volop in ontwikkeling is.

Signaleren & rapporteren

Monitoring is een dienst die we al jarenlang aanbieden. Het is een soort ‘hartbewaking’: al je belangrijke parameters worden geobserveerd. We controleren of updates worden uitgevoerd en wat de staat van je hardware is. Wanneer één van je medewerkers bijvoorbeeld al een aantal keer een update genegeerd heeft, zoeken we contact. Als de schijf van een server oververhit raakt, zorgen we voor tijdige vervanging, zodat je systeem niet vastloopt. Kortom: we waarborgen de veiligheid en continuïteit van je ICT-omgeving! Door te signaleren en te rapporteren, geven we jou inzicht in de status van je systemen én verantwoorden we welke diensten we voor je uitvoeren.

Inzicht & aanbevelingen

In het klantportaal presenteren we onze rapportages. Je hebt inzicht wanneer jij dat wilt. We rapporteren technische informatie, zoals welke tickets zijn behandeld en welke services beschikbaar zijn. In het klantportaal krijg je een helder inzicht in je cloudverbruik, verdeeld over de verschillende posten. Bovendien doen we aanbevelingen: bijvoorbeeld welke drie van je tachtig systemen een verouderd besturingssyteem heeft of achterloopt met updates.

Azure consumptie

Servicedesk

Next Level

De laatste ontwikkeling is dat we de status van je Microsoft licenties in het klantportaal inzichtelijk maken. Hoeveel neem je er af? Hoeveel zijn er daadwerkelijk in gebruik? Wie gebruikt welke licentie? Je hebt inzicht wanneer een licentie gaat verstrijken. Dit is een toepassing die heel ‘hot’ is in onze branche: hiermee bieden we Next Level dienstverlening!

Plussen

Zowel voor kleinere als voor grotere bedrijven is monitoring en het klantportaal een oplossing. De ‘kleine’ ondernemer is blij met het inzicht en grotere bedrijven vinden de verantwoording van Tredion van toegevoegde waarde. Grote bedrijven met een eigen ICT-afdeling zijn blij met de controle die ze zelf kunnen uitoefenen. Het klantportaal biedt inzicht, maar beschikt ook over tools. Zo kun je bijvoorbeeld licenties zonder tussenkomst van ons ‘plussen’.

Diensten

Wil jij meer informatie over monitoring? Kijk dan ook eens op onze dienstenpagina: monitoring. Nog vragen over ons klantportaal? Neem dan gerust contact met mij op.

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Roy de Bruijn,
hij vertelt je er graag meer over

Commercieel directeur / ICT Strateeg

Stuur een e-mail
Roy de Bruijn

Meer artikelen

Wij werken o.a. samen met deze partners: