Een dag als Adviseur / ICT Strateeg bij Tredion
Blog

Een dag als Adviseur / ICT Strateeg bij Tredion

Hoe is het om te werken als Adviseur / ICT Strateeg bij Tredion? Hoe ziet een werkdag eruit? En wat maakt het Next Level? Dat vertelt onze collega Marc-Jan in deze blog.

Een dag als Adviseur / ICT Strateeg bij Tredion

Mijn naam is Marc-Jan en ben recent overgestapt naar Tredion in Gorinchem. Met een tweede vestiging in Rotterdam is dit voor mij ideaal omdat ik woonachtig ben in Rotterdam. Naast mijn werk, stap ik graag op de racefiets of mountainbike. Daarnaast overweeg ik om op enig moment een kookboek uit te brengen, hierin ligt mijn passie.

Met mijn meerjarige achtergrond in de IT, kennis van Microsoft 365 Suite en diverse softwarepakketten kan ik een goede bijdrage leveren. Mijn doel is om de samenwerking met klanten te verbeteren en ze een ambassadeur van Tredion te maken!

Wat is mijn rol?

Binnen Tredion ben ik werkzaam in de rol als Adviseur / ICT Strateeg. In deze rol hou ik mij voor het grootste gedeelte bezig met relatiebeheer. Om mijn klanten zo goed mogelijk te kunnen adviseren zorg ik ervoor dat ik op de hoogte ben van de laatste marktontwikkelingen en onze product- en dienstportfolio. Wat mij vooral aanspreekt is het vertalen van ICT-oplossingen tot een begrijpbare propositie voor bestaande en nieuwe klanten van Tredion.

Een dag als Adviseur / ICT Strateeg

Hoe een typische werkdag er voor mij uitziet? Dat kan nogal verschillen! De ene dag heb ik veel afspraken buiten de deur en de andere dag ben ik juist meer op kantoor te vinden voor interne overleggen of het uitwerken van offertes. Eén ding is wel hetzelfde. Met het adviesteam starten we de dag met een daily huddle. De daily huddle is een goede kick-start van mijn werkdag. Tijdens deze 15 minuten checken we in het met team en bespreken we de prioriteiten van de dag. Dit is een ideaal moment voor collega’s om aan te haken bij een klant of input te leveren voor een offerte.

Als adviseur ben je verantwoordelijk voor de ICT-projecten die lopen bij jou klanten. In interne overleggen bespreek ik met een technische collega en security collega de omgeving van een klant. De klant wil bijvoorbeeld graag een professionaliseringslag doormaken met zijn omgeving. Hiervoor ga je als adviseur in gesprek met collega’s om te kijken welke actiepunten naar voren komen.

Daarnaast bespreek je de voortgang van projecten bij jouw klanten. Als er zaken zijn die aandacht nodig hebben, ga jij het intern met collega’s en extern met de klant in orde maken. Benieuwd naar één van onze projecten? Lees dan hier de klantcase.

Naast interne overleggen heb ik natuurlijk ook veel klantcontact. Een terugkerend voorbeeld hiervan is de jaargesprekken. Als adviseur ga je jaarlijks om tafel om klanten te informeren over de nieuwste trends en ontwikkelingen. Ook kijken we dan samen terug op het afgelopen jaar: Hoe is het verlopen? Zijn er verbeterpunten? Hoe kunnen we verder helpen?

Op basis van een afspraak is de klant enthousiast geworden over bepaalde Next Level diensten. De volgende stap is het opstellen en uitwerken van de adviezen in een offerte.

De blog gaat onder de afbeelding verder. 

Adviesteam overleg

Afwisseling!

Wat maakt mijn werk uitdagend? Dat is de afwisseling! Geen dag is hetzelfde, dit komt met name door de diverse klanten die wij bij Tredion bedienen. Hierdoor krijg je enerzijds een beeld over hoe verschillend organisaties werken, maar ook hoe iedere organisatie omgaat met ICT.

Voor ons als ICT-partner is het van enorm belang om de klant continu te informeren over de mogelijkheden en de bedreigingen die op de loer liggen. Hier ligt een grote verantwoordelijkheid om, ondanks de snelle ontwikkelingen binnen de branche, de klant te voorzien van kundig advies. Dit vraagt om een goed opgebouwde relatie en vertrouwen in de kennis en kunde van Tredion.

Ontwikkelingsmogelijkheden

Bij Tredion vinden we het belangrijk dat collega’s de ruimte krijgen om te ontwikkelen. Zo ontvang je een jaarlijks ontwikkelbudget. Hiermee heb ik mij ingeschreven om een deeltijd master aan de Universiteit te gaan volgen. Dit leert mij de extra vaardigheden welke ik op een later moment kan toepassen in het dagelijks contact wat ik heb met mijn klanten.

Verbeteren en versnellen, dat is waar ik energie van krijg en de klant mee kan bedienen! Herken jij je hierin? En wil jij ook aan de slag als Adviseur / ICT Strateeg? Bekijk dan snel onze vacature en solliciteer!

Ga naar de vacature

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Marc-Jan Alblas,
hij vertelt je er graag meer over

Adviseur / ICT Strateeg

→ Stuur een e-mail
Marc-Jan Alblas

Meer verhalen

Wij werken o.a. samen met deze partners: