Control Center Tredion: wie we zijn en wat we doen
Podcast

Control Center Tredion: wie we zijn en wat we doen

Onze helpdesk is veel meer dan ‘alleen’ een helpdesk. Daarom noemen wij dit team ook wel Control Center Tredion (afgekort CCT). Wat dit betekent en wat dit team doet vertellen Ronald en Maikel in deze blog.

Collega’s aan het woord

In onze podcast ‘Tredion In Gesprek’ vertellen collega’s meer over werken bij Tredion. In deze aflevering gaan we in gesprek met onze collega’s Ronald, Leon en Brian. Ze geven een kijkje achter de schermen bij Control Center Tredion (CCT) en vertellen over hun rol. Ontdek meer over wat we doen bij CCT, onze specialisaties, en maak kennis met het team. Luister nu en leer ons beter kennen!

Liever een blog? Lees dan hieronder verder voor een gedetailleerde blik op wat ons Control Center Tredion precies is. 

Control Center Tredion uitgelicht

Control Center Tredion is het kloppende hart van Tredion. Wanneer een klant tegen een probleem of vraag aanloopt, dan komen ze als eerste bij ons terecht. Dit betreft niet alleen ICT-vragen, maar ook telefonie en security. Wij behandelen deze meldingen en lossen het zo snel mogelijk op.

Verder onderhouden wij alle servers, werkstations, laptops en overige apparatuur proactief. Dit betekent dat wij de systemen van onze klanten monitoren. Zodra er een verstoring zit in één van deze systemen, dan hebben wij deze vaak al gesignaleerd en opgelost voordat de klant dit merkt.

Op dit moment zijn wij met dertien collega’s binnen het Control Center Tredion.

De tekst gaat verder onder de video.

Waar komt de term Control Center vandaan?

Het Control Center is geïnspireerd door de ruimtevaart, waarbij het idee is dat er engineers zijn die de raket bouwen en engineers die de raket in de lucht houden. Dit concept is ook van toepassing op ons team. Onze ICT Engineers bouwen op locatie of in de cloud een ICT-omgeving voor de klant. Zodra deze is opgeleverd wordt de omgeving overgedragen aan ons team. Wij zorgen er vervolgens voor dat de omgeving naar behoren blijft functioneren en dus ‘in de lucht’ blijft.

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Voorbeeld Control Center NASAOnze werkwijze

Ons team wordt wekelijks verdeeld in een Telefoon-team en een Queue-team. Ben je onderdeel van het Telefoon-team? Dan ben je deze dag samen met een aantal collega’s voor wat er telefonisch binnenkomt. Op de dagen dat je Queue-team bent pak je de vragen op die binnen zijn gekomen via de e-mail of ons portaal. Op deze dagen heb je dus meer tijd om de complexere vragen op te pakken, omdat je simpelweg niet aangemeld bent voor de telefoon.

Naast deze verdeling hebben we een Queuemanager. Deze collega houdt de stroom aan tickets in de gaten en is het eerste aanspreekpunt binnen het team mochten er escalaties optreden.

Reguliere helpdesk vs. Control Center

Bij een reguliere helpdesk zie je vaak dat het team is opgedeeld in een eerste-, tweede- en derdelijns systeem. In onze ogen is dit nadelig, omdat je eenzijdiger werk doet en je minder snel kan ontwikkelen. Wij pakken het daarom anders aan!

Bij Control Center Tredion krijgen we veel verschillende vraagstukken binnen. Dit varieert ook vaak in complexiteit. Ook als relatief onervaren collega kun je dus al snel te maken krijgen met een grote verstoring waar jij op dat moment verantwoordelijk voor bent: jij hebt het contact met de klant en gaat aan de slag!

Natuurlijk zijn we een team en zullen collega’s als dit nodig is helpen om het probleem op te lossen, maar uiteindelijk blijf je zelf de contactpersoon voor de klant. Hierdoor zien wij binnen CCT dat kennis veel sneller wordt overgedragen en dat je als ICT’er ook sneller groeit!

Specialisaties

Binnen Tredion hebben we verschillende teams die gespecialiseerd zijn in een specifiek deel van onze dienstverlening. Als voorbeeld nemen we ons telefonieteam. In dit team zitten collega’s die van A tot Z weten hoe ze een telefonieomgeving moeten bouwen voor een klant. De supportvragen over deze omgeving komen echter terecht bij CCT. Aan ons de taak om de eerste analyse en het liefst zelfs de oplossing te kunnen bieden!

Om deze vragen te kunnen beantwoorden krijg je binnen CCT de mogelijkheid om, naast de standaard werkzaamheden, jezelf te verdiepen in een specialisme. Mocht je het leuk vinden dan kun je jezelf dus bijvoorbeeld specialiseren in het beheren en ondersteunen van de telefonieomgevingen van onze klanten. Andere specialismen zijn: Security, Privacy Officer en Microsoft 365.

Next Level team

We werken hard, maar maken ook veel plezier met elkaar! Dat doen we tijdens het werk, maar ook daarbuiten. We hebben diverse leuke uitjes van Tredion en onze personeelsvereniging. Zo zijn we pas nog een weekend weggeweest naar Berlijn en naar het concert Groots met een Zachte G! Ook organiseren we op eigen initiatief teamuitjes, zoals een avondje bowlen of gezellig uiteten.

Wil jij deel uitmaken van dit Next Level team? Bekijk dan onze vacatures binnen Control Center Tredion:

  1. Support ICT Engineer (starter)
  2. Support ICT Engineer (2 jaar ervaring)
  3. Traineeship Support ICT Engineer (leer-werktraject BBL)

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Ronald de Groot,
hij vertelt je er graag meer over

Control Center Tredion Engineer

→ Stuur een e-mail
Ronald de Groot

Meer verhalen

Wij werken o.a. samen met deze partners: