Eén van de kenmerken van de huidige tijd is de toename van hybride- en thuiswerken. Een ontwikkeling die uitdagingen met zich meebrengt en waar je als mkb’er op in wilt spelen. Want hoe zorg je dat jouw medewerkers ook op afstand verbonden blijven met ‘de zaak’. En hoe hou je grip op de ontwikkeling en prestaties van je medewerkers? Met Microsoft Viva!
Hou medewerkers op afstand verbonden met Microsoft Viva
Als gevolg van de ontwikkeling op het gebied van hybride- en thuiswerken zijn medewerkers vaker buiten het kantoor aan het werk. Dit maakt het lastig om je teamleden met elkaar te verbinden, maar ook het delen van kennis en informatie vereist meer aandacht.
Microsoft Viva biedt dé oplossing om je medewerkers ook op afstand verbonden te houden. Doordat de verschillende onderdelen van Microsoft Viva op één centrale plek toegankelijk zijn binnen de bestaande Microsoft omgeving, kunnen je medewerkers inloggen met hun bestaande Microsoft-account.
De integratie met Microsoft Teams zorgt er voor dat Microsoft Viva gebruiksvriendelijk is en verlaagt voor je medewerkers de drempel om hiermee aan de slag te gaan. Een nieuwe toevoeging aan een vertrouwde omgeving!
Nieuwe onderdelen moeiteloos toevoegen
Microsoft Viva bestaat uit steeds meer verschillende onderdelen. Op dit moment zijn dat Viva Connections, Viva Learning, Viva Insights en Viva Topics. Viva Goals en Viva Engage staan op het punt van lanceren. Het belangrijkste kenmerk van Microsoft Viva is dat het gemakkelijk beheersbaar en aanpasbaar is. Nieuwe onderdelen kunnen moeiteloos worden toegevoegd. Wij organiseren workshops om gebruikers kennis te laten maken met de mogelijkheden van Viva, waarna je per onderdeel kan verdiepen.
Overzicht van informatie die ertoe doet
Viva Connections maakt standaard onderdeel uit van Microsoft 365. In deze tijd van hybride werken en thuiswerken voelen je medewerkers zich misschien minder verbonden met de werkvloer. Ze werken immers gedeeltelijk thuis of hebben een langere tijd thuisgewerkt. Ze missen uitstapjes, de gezamenlijke lunch en andere bijeenkomsten.
Met behulp van Viva Connections zorg je dat via Microsoft Teams alle relevante informatie terecht komt bij jouw medewerkers. Berichten van je Sharepoint Intranet pagina, een nieuwsbericht of een aankomend evenement waar je medewerkers van op de hoogte wilt brengen. Maar ook voor de informatievoorziening van nieuwe collega’s: Reglementen, sjablonen of een smoelenboek. Alle informatie die je medewerkers nodig hebben, beschikbaar in de Teams omgeving.
Inzicht en controle over ontwikkelingen
Andere onderdelen die verkrijgbaar zijn, zoals Learning en Insights, maken het voor jou als werkgever eenvoudiger om inzicht te krijgen en controle te houden over de ontwikkelingen en prestaties van je medewerkers.
Zo stippel je in Viva Learning een leerplan uit en kun je opleidingen aanbieden. Ook biedt Viva Learning de mogelijkheid om kennis te delen door het uploaden van bijvoorbeeld whitepapers en video’s in de vertrouwde Microsoft Teams-omgeving.
Bovendien behoud je inzicht in de vorderingen. Insights is gericht op het sociale welzijn van je team en van je organisatie. Alle informatie komt samen om de productiviteit van persoon én team te stimuleren. Gezondheid is een belangrijk aspect. Denk bijvoorbeeld aan reminders om je rust te pakken, focustijd in te plannen of een tip om je directe collega weer een keer te spreken.
Technologie voor je laten werken
Viva is één van de pijlers van Microsoft voor de komende jaren. De mogelijkheden zijn ongekend en het is dé manier op toegankelijke wijze technologie voor je te laten werken. Wij nodigen je uit voor een workshop, waarin we je graag kennis laten maken met de verschillende onderdelen die jouw organisatie efficiënter laten werken!
Schrijf je in voor een workshop of neem contact op wanneer je meer informatie wilt over Microsoft Viva.