Blog

En toen was het 2021. Heb jij de stip op de horizon ook al helder?

Nu het jaar zo goed als voorbij is kijk je ongetwijfeld met gemengde gevoelens terug. Want dat het een bijzonder jaar was beseffen we ons allemaal. Na de eerste perikelen in maart, waarin we (vanuit de bedrijfsmatige kant bezien) massaal gingen thuiswerken, werd al snel duidelijk dat de coronacrisis niet zomaar voorbij zou zijn. Met het nieuwe jaar voor de deur nodigen wij je uit om, voor zover je dat niet al tot in detail gedaan hebt, te kijken naar 2021.

Nu het jaar zo goed als voorbij is kijk je ongetwijfeld met gemengde gevoelens terug. Want dat het een bijzonder jaar was beseffen we ons allemaal. Na de eerste perikelen in maart, waarin we (vanuit de bedrijfsmatige kant bezien) massaal gingen thuiswerken, werd al snel duidelijk dat de coronacrisis niet zomaar voorbij zou zijn. Met het nieuwe jaar voor de deur nodigen wij je uit om, voor zover je dat niet al tot in detail gedaan hebt, te kijken naar 2021.

Die bekende horizonstip

Welke doelen ga je behalen? Zijn ze anders dan in 2020? Zijn de KPI’s van afgelopen jaar behaald, en als dat niet zo is, hoe komt dat dan? Vaak heeft het niet behalen van doelstellingen met een drietal zaken te maken. Ten eerste is er meestal vanwege allerlei, vaak legitieme redenen, een gebrek aan focus geweest. Of, ten tweede, er is te weinig ingezet op automatisering waardoor bedrijfsprocessen niet efficiënt en effectief genoeg zijn verlopen. En tot slot, er is een van buitenkomende omstandigheid, zoals dit jaar corona, waardoor het onmogelijk was om bepaalde doelen te realiseren. Toch is vooruitkijken, juist nu, belangrijker dan ooit. Want er geeft weinig zoveel energie dan het goed van start gaan van een nieuw jaar, zowel zakelijk als privé. Kortom, heb je met elkaar de stip op de horizon voor 2021 al helemaal helder?

We houden het kort

Fijn dat je nog even verder leest, want je bent ongetwijfeld heel druk op deze bijna laatste dag van het jaar. We houden het kort en schetsen één voorbeeld dat als metafoor voor 2021 kan dienen. Het gaat over de bezoekers die grote én kleine bedrijven nog altijd op locatie ontvangen. Er zijn nogal wat bedrijven die met een inschrijflijst werken. Elke bezoeker in het pand wordt handmatig geregistreerd, zodat het bij een calamiteit duidelijk is welke personen er in een pand aanwezig zijn. Maar wat denk je van de bedrijven die dit geautomatiseerd aanpakken? Bezoekers melden zich met een app, deze wordt (AVG-proof!) geregistreerd en er gaat simpel en snel een notificatie naar die collega waar de bezoeker de afspraak mee heeft. En na afronding van het gesprek? Dan meldt de bezoeker zich weer af en is duidelijk dat hij het pand verlaten heeft.

Uiteraard kun je, als bedrijf-next-level, automatisch een berichtje sturen om deze persoon te bedanken voor zijn bezoek en uitspreken dat je hoopt op een spoedig weerzien etc. Maar waar het ons om gaat is de metafoor: probeer bij élk plan, bij élke activiteit en bij élke handmatige actie in de aankomende tijd terug te denken aan dit voorbeeld. Want het idee is dat je focus kunt aanbrengen op het gebied van efficiënter werken, digitaliseren en het slim inzetten van ICT. Dan ga je vooruitstrevend, met open vizier en dús met een heldere blik op de juiste stip aan de horizon het nieuwe jaar in. Lastig? Bel ons even. We helpen je graag.

Klaar voor de toekomst!

Benieuwd naar onze stip op de horizon? Lees dan de blog van onze algemeen directeur Jan waarin hij terugblikt op het afgelopen jaar, maar vooral vooruitkijkt naar 2021!

Lees de blog hier!

We wensen je gezondheid, succes en geluk toe in 2021. En namens het hele team van Tredion danken we je hartelijk voor het contact in het afgelopen jaar.

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Roy de Bruijn,
hij vertelt je er graag meer over
Commercieel directeur / ICT Strateeg
Klik hier stuur een e-mail

Meer artikelen